administrativnih
Ministar Darko Horvat zadužen je za provedbu Akcijskog plana rasterećenja / Izvor: Screenshot

Na prvoj ovogodišnjoj sjednici Vlada je usvojila Akcijski plan za administrativno rasterećenje gospodarstva u 2019. koji sadrži 314 mjera i predviđa ukupno rasterećenje od 626,74 milijuna kuna. Ukupni administrativni trošak mjera u koje se zadire ovim krugom rasterećenja iznosi oko četiri milijarde kuna, tako da će planirani rez iznositi 15,57 posto.

Prema najavama ministra gospodarstva Darka Horvata većina tih mjera u provedbi će biti već u prvoj polovici ove godine.

Od 2017. gospodarstvu nameti smanjeni za 1,6 mlrd kuna

“To je treći takav akcijski plan. Dosad smo u prve dvije godine uštedjeli 1,6 milijardi kuna za hrvatsko gospodarstvo ukidanjem različitih poslovnih procesa i pojednostavljenjem brojnih procedura. Ovaj plan je težak 626 milijuna kuna, a kad se provede bit će to više od dvije milijarde kuna rasterećenja, odnosno smanjenja parafiskalnih i administrativnih nameta”, izjavio je premijer Andrej Plenković.

Mjere obuhvaćaju ukidanje administrativnih obveza u cijelosti, smanjenje broja obveznika, učestalosti ispunjenja obveze ili opsega dokumentacije koju poduzetnici trebaju dostaviti prilikom ispunjenja određene obveze, digitalizaciju i pojednostavljenje provedbe administrativnih postupaka te smanjenje iznosa financijskih naknada.

Ministarstva financija i pravosuđa pojednostavljuju procedure

Financijski najveće uštede, 230,5 milijuna kuna, planiraju se u resoru Ministarstva financija te u Ministarstvu pravosuđa – 178,8 milijuna kuna. Slijede Ministarstvo zaštite okoliša i energetike s planiranim ukidanjem parafiskalnih nameta iznosu od 105 milijuna kuna, Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku s oko 60 milijuna kuna, Ministarstvo zdravstva s 38,5 milijuna kuna…

Neke od najavljenih mjera odnose se na digitalizaciju upravnih postupaka pri upisu u sudski registar, čime će se poduzetnici rasteretiti za 173,8 milijuna kuna te digitalizaciju postupaka prema Carinskoj upravi.

Pojednostavljenjem i smanjivanjem broja podataka koje treba dostaviti Poreznoj upravi financijski teret će se smanjiti za 225 milijuna kuna.

Elektroničko osnivanje d.o.o.-a pred kraj godine

Za treći kvartal ove godine najavljeno je značajno pojednostavljenje procedure osnivanja društva s ograničenom odgovornošću. Prijava u sudski registar bit će elektronička, uz elektroničko potpisivanje obrazaca, pri čemu neće biti potrebna osobna prisutnost osnivača ili sudjelovanje javnih bilježnika. Administrativni troškovi osnivanje d.o.o. smanjit će se, navedeno je u Akcijskom planu, za oko 76 posto. Po istoj, jednostavnijoj proceduri elektroničkim putem moći će se rezervirati imena poduzeća, mijenjati društveni ugovori, prijavljivati promjena temeljnog kapitala i slično.

Među ostalim ukinut će se obveza vođenja dvostruke evidencije o prodaji za poljoprivrednike koji posluju kao OPG-i (manji trošak za 6,6 milijuna kuna). Pojednostavljuje se i procedura za reguliranje statusa turističkog vodiča i iznajmljivače apartmana, odnosno ona će se moći napraviti elektronički.

Detaljan plan rasterećenja možete pročitati ovdje.

U Vladi ističu da je ovogodišnji plan rasterećenja nastavak procesa koji je počeo 2017. godine te da je dosad provedeno 180 mjera čija je vrijednost procijenjena na 1,6 milijardi kuna. Nakon završetka trećeg kruga, gospodarstvo bi trebalo biti rausterećeno za više od 2,2 milijarde kuna.

HUP: Administraciji treba nadzor

Komentirajući danas usvojen Akcijski plan, u HUP-u ističu kako ovaj projekt treba nastaviti pri čemu je ključno provoditi analize i korigirati sve namete koji plaćaju poslodavci.

“U osnovi, za podizanje konkurentnosti potrebno je da iznos nameta bude primjeren i da se uzima u obzir vrijeme potrebno poslodavcima da ispune svoje obveze prema državi na svim raznima.

S obzirom na broj procedura i nameta, apsolutno je kritično da se na razini državne administracije uvede nadzor ili alat koji će kontrolirati donošenje novih procedura i nameta kako nam se ne bi dogodilo da uskoro ponovno budemo iznenađeni obimom postupaka i visinom iznosa koji se u tim postupcima moraju platiti”, ističe se u priopćenju HUP-a.

Pročitajte i ovo:
Porezni teret 11 mlrd kuna veći nego prije krize, Hrvatska i dalje najgora u EU