najpoželjniji
Foto: Pixabay

Desetu godinu za redom najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj je tvrtka dm-drogerie markt s visokih 14,78 posto bodova. Na drugom mjestu je Lidl s 4,27 posto bodova, a na trećem Müller, također s nešto više od četiri posto bodova. Zanimljivo je da, iako se njemački trgovački lanci ističu kao najpoželjniji poslodavci, Kaufland s osvojenih 0,67 posto bodova zauzeo posljednje, 20. mjesto na listi TOP 20 poslodavaca.

Od domaćih poslodavaca najpoželjnija je tvrtka Rimac Automobili, koja je zauzela četvrto mjesto na listi najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj koju je sastavio MojPosao na temelju istraživanja provedenog tijekom 2018. i 2019. na uzorku od gotovo 20.000 ispitanika.

Značajni skok imale su još dvije domaće tvrtke: Atlantic Grupa koja je došla na 5. mjesto s prošlogodišnjeg devetog te Valamar Grupa koja je s 12. skočila na sedmo mjesto.

Od banaka najpoželjniji poslodavci su Zaba, Erste i PBZ, a od državnih poduzeća HEP koji je na visokom 6. mjestu liste TOP 20 poslodavaca.

Ove se godine po prvi puta među 20 najatraktivnijih poslodavaca našla BIPA, dok se Coca-Cola HBC Hrvatska nakon tri godine pauze ponovno vratila u top 20.

Plaća ipak nije presudna

Kao presudne faktore atraktivnosti određenog poslodavca, ispitanici su u najvećem postotku isticali harmonične odnose na radnom mjestu (31 posto) i sigurnost radnog mjesta (30 posto).

Na trećem mjestu nalazi se socijalna odgovornost poslodavca koju je 30 posto ispitanika ocijenilo presudnim faktorom, a na četvrtom mjestu tvrtkin image u poslovnom svijetu (20 posto).

Visina plaća i ostale beneficije tek je na petom mjestu, koju kao značajan faktor ističe 23 posto građana, a najmanje ispitanika je, kao i prošle godine, kao presudan faktor atraktivnosti navelo priliku za hijerarhijskim napredovanjem (15 posto).

Ispitanici kojima je dm poslodavac prvog izbora, kao presudan faktor atraktivnosti tog poslodavca ističu visinu plaće i ostale materijalne beneficije. Lidl se ističe sigurnošću radnog mjesta, dok Müller, prema mišljenju sudionika istraživanja, njeguje harmonične odnose u radnoj okolini.

Prosječna neto plaća zaposlenih u prodavaonicama dm-a više od 9300 kuna

Prosječna neto plaća u dm-ovim prodavaonicama viša je od 9300 kuna, a dm svojim djelatnicima osigurava brojne benefite, mnoštvo prilika za razvoj i usavršavanje te pozitivno i ugodno radno okruženje, kažu u toj kompaniji. “Izbor za najpoželjnijeg poslodavca u Hrvatskoj za nas ima posebnu vrijednost jer nam pokazuje da ulaganja u naše djelatnike prepoznaje i cijeni veliki broj građana”, prokomentirala je Ana Fostač-Krilčić, voditeljica Ljudskih resursa i prodajne regije u dm-u. Prema ocjenama samim djelatnike te kompanije, dm je već 12 godina među tri najbolja poslodavca u Hrvatskoj.

Muškarci i žene ne slažu se posve u izboru najpoželjnijih poslodavaca

I muškarci i žena su na prvo mjesto svoje liste najpoželjnijih poslodavaca stavili dm, s time da je ta kompanija nešto atraktivnija ženama (18 posto) nego muškarcima (8,1 posto). Ženama je na drugom mjestu liste nalazi tvrtka Müller, koja je muškarcima tek na osmom mjestu.

najpoželjniji

Na drugom mjestu liste najpoželjnijih tvrtki prema odabiru muškaraca nalazi se kompanija Rimac Automobili, a na trećem Lidl. Na listi 10 najpoželjnijih poslodavaca muškarcima su još i Ina, HT i A1 Hrvatska.

Zanimljivo, navedene kompanije nisu ušle u top 10 tvrtki kod žena. S druge strane, Pliva, BIPA te Zagrebačka banka ušle su među 10 najpoželjnijih tvrtki u izboru žena, ali ne i muškaraca.

dm najpoželjniji za sve dobne skupine, neovisno o stupnju obrazovanja

Neovisno o stupnju obrazovanja ispitanika, tvrtka dm je najpoželjniji poslodavac. No, ispitanici sa srednjom stručnom spremom na drugo i treće mjesto svoje liste stavili su Müller i Lidl, dok je na drugom mjestu ispitanika s visokom i srednjom stručnom spremom tvrtka Rimac Automobili.

Prema radnom statusu, dm-drogerie markt je poslodavac prvog izbora za sve skupine ispitanika. Drugo mjesto među nezaposlenima i onima koji se još školuju zauzima Lidl, dok zaposleni ispitanici na drugo mjesto većinom odabiru Müller.

Među ispitanicima svih dobnih skupina nema razlike u pogledu poslodavca prvog, drugog i trećeg izbora. Za sve dobne skupine to su: dm-drogerie markt, Müller i Lidl.

I kada je u pitanju mjesto prebivališta, dm-drogerie markt i dalje drži tron, a nema niti većih odstupanja u preostala dva najatraktivnija poslodavca, Lidl i Müller.

Na području Zagreba i okolice, u top deset poslodavaca ušle su Coca-Cola i Zagrebački Holding. Ispitanici iz Dalmacije su među top deset poslodavaca uvrstili i trgovački lanac Tommy, dok su oni iz Istre izdvojili tvrtke Maistra, Jadran Galenski Laboratorij te Infobip.

Svaki četvrti zaposlenik radi za svog poslodavca iz snova

Trenutno kod svog poslodavca prvog izbora radi 25 posto ispitanika.

Od ispitanika koji rade kod svog poslodavca prvog izbora, svega 13 posto ih često razmišlja o promjeni poslodavca, dok njih čak 43 posto uopće ne razmišlja o odlasku.

Za razliku od njih, 58 posto ispitanika koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih svega devet posto uopće ne razmišlja o promjeni, objavio je MojPosao.