A1
Foto: A1

Zaposlenici A1 Hrvatska, bivšeg Vipneta, od ovog mjeseca, moći će raditi od kuće ili nekog drugog mjesta te će moći prilagoditi svoje radno vrijeme, u smislu fleksibilnosti dolaska i odlaska s posla. To je samo dio promjena koje je je uveo A1 u sklopu digitalne transformacije koja je nakon promjene imena kompanije i branda zahvatila i načine rada te dizajn poslovnih prostora.

>> VIPnet postao A1 Hrvatska i najavio 300 milijuna eura investicija

U transformaciju rada i nove moderne radne prostore koji prate nove načine rada i očekivanja zaposlenika u digitalnom dobu, tijekom proteklih nešto više od godine dana A1 je investirao gotovo četiri milijuna eura, objavili su iz kompanije.

Novi načini rada

A1
Ivan Skender / Izvor: A1

“Način na koji danas posluju uspješne kompanije i uspješni zaposlenici uvelike se razlikuje od načina od prije deset godina. Kako bi se istinska transformacija u digitalnu kompaniju mogla provesti, potrebno je preispitati naslijeđene prakse i tradicionalne modele rada te ih odbaciti kada one stoje na putu promjenama”, kaže Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja A1 Hrvatska.

Kampus kompanije je, pojašnjava, posve redizajniran – zaposlenici kompanije na raspolaganju imaju poticajne radne prostore, koji uključuju fun zone, brojna mjesta za odmor i rad u neformalnom okruženju, kolaboracijske i inovacijske prostore, te vrtić za djecu, wellness, bazen, saunu, fitness, restoran i kafiće.

Po uzoru na Google i Microsoft

Projekt je inspiriran tzv. Acitivity based working modelom kojeg koriste svjetski poznate digitalne kompanije poput Googlea i Microsofta, a koji zaposlenicima omogućuje da unutar kampusa rade gdje i kada žele uz korištenje najmodernijih tehnologija. Uklonjene su i hijerarhijske prepreke pa predsjednik uprave i menadžment sjede zajedno s zaposlenicima, bez vlastitih ureda.

Kompanija ulaže više od tri milijuna kuna godišnje na edukaciju zaposlenika kako bi njihove vještine pratile brze promjene na tržištu, zbog čega je pokrenula i Digitalnu akademiju. Treninge je dosad prošlo više od 500 zaposlenika, a učili su o različitim metodologijama kao što su Design Thinking, UX Design, Product Owner, Agile & Scrum, Lean Six Sigma Green Belt, Big Data i slično, koje primjenjuju u daljnjem poslovanju.

Roboti zamijenili dio zaposlenika

A1
Ivan Bartulović / Izvor: A1

“Digitalne tehnologije značajno su promijenile način na koji radimo i doživljavamo rad. Fizički radni prostor i fiksno radno vrijeme, ubrzano se napuštaju u digitalnoj eri. Od tvrtki se očekuje efikasnost, fleksibilnost i novi pristup poslu. Te trendove pratimo i mi, te smo se odlučili za fleksibilne oblike rada kako bi zaposlenicima omogućili bolji balans između privatnog i poslovnog života, a što će u konačnici bolje utjecati i na njihovu produktivnost”, kaže Ivan Bartulović, glavni direktor za ljudske resurse i korporativne komunikacije A1 Hrvatska.

U kompaniji navode da su u sklopu digitalne transformacije ove godine ‘zaposlili’ 40 robota koji već sada obavljaju više od 200.000 zadataka mjesečno, a koje su radili njihovi zaposlenici. Riječ o softverskim robotima koji u call centru, nabavi, logistici i drugim odjelima prepisuju podatke iz jednog u drugi IT sustav. Roboti su im, dodaju, povećali potrebu za zaposlenicima, ali za onima koji obavljaju kreativnije poslove.

Pročitajte i ovo:
Hrvatska digitalna ekonomija može se povećati 3,5 puta, McKinsey objavio kako
Svi govore o digitalnoj transformaciji, kakva su iskustva hrvatskih poduzeća