Aluflexpack

Švicarska Aluflexpack Grupa, koja u Hrvatskoj drži oko 70 posto proizvodnje aluminijske ambalaže, objavila je da u drugom kvartalu 2019. godine planira uvrstiti svoje dionice na švicarsku burzu, s time da će Montana ostati većinski dioničar nakon IPO-a. Aluflexpack Grupa ima proizvodne pogone u Švicarskoj, Francuskoj i Turskoj te četiri proizvodna pogona u Hrvatskoj.

Tijekom uvrštenja, očekuje se ponuda novih dionica za planirano povećanje kapitala, s očekivanim bruto prihodima od oko 140 milijuna eura. Dodatno, postojeće dionice bit će dostupne za moguće prekomjerno dodjeljivanje do 15 posto povećanja kapitala od strane većinskog dioničara.

“Želimo dugoročno podržati pozitivan razvoj i povećanje tržišnog udjela inovativnih proizvoda. Montana planira u narednih nekoliko godina uložiti značajna sredstva u podružnicu holdinga Aerospace. Zahvaljujući atraktivnim mogućnostima rasta smatramo da je za Aluflexpack samofinanciranje putem burze, kao i u slučaju VARTE, ispravan korak”, izjavio je Michael Tojner, izvršni direktor i većinski vlasnik Montane.

Za proširenje proizvodnih kapaciteta u Umagu 30 mil. eura

Aluflexpack namjerava uložiti bruto prihode od oko 140 milijuna eura prvenstveno za proširenje proizvodnih kapaciteta u Europi, za automatizaciju proizvodnje, za selektivna pripajanja i akvizicije u Aziji, Europi, Bliskom Istoku, Sjevernoj Africi (MENA regija) i/ili Sjevernoj Americi. Zajmovi većinskog vlasnika koji su prethodno odobreni za neke od spomenutih inicijativa za rast bit će otkupljeni, objavili su predstavnici kompanije na konferenciji za medije u Zürichu.

Približno 30 milijuna eura namijenjeno je proširenju postojećih proizvodnih kapaciteta za samostojeće “stand-up vrećice” u proizvodnom pogonu Umag u Hrvatskoj. Daljnjih 30 milijuna eura namijenjeno je ulaganju u dodatne kapacitete na drugim proizvodnim lokacijama i selektivno na modernizaciju i automatizaciju.

Oko 80 milijuna eura namijenjeno je za akvizicije. Od tog je iznosa, u rujnu 2018. godine, nekoliko desetaka milijuna eura već uloženo za kupnju turske tvrtke Arimpeks što je unaprijed financirano od strane postojećeg dioničara, navodi se u današnjem priopćenju.

Aluflexpack najveći proizvođač aluminijske ambalaže u Hrvatskoj

Aluflexpack je s tržišnim udjelom od oko 70 posto najveća grupacija na području proizvodnje aluminijske ambalaže u Hrvatskoj i treća po veličini na europskom tržištu. Aluflex grupu čine Aluflex Novi sa sjedištem u Zadru, Omial Novi iz Omiša i TOF iz Drniša.

Aluflexpack
Igor Arbanas

Proizvode ambalažu za hranu, cigarete i lijekove od aluminijske folije, papira i savitljivih filmova, a prema podacima na internetskoj stranici klijenti su im inozemne kompanije poput Nestlea, Ferrero Rochera, Coca Cole, Sanofija, Lactalisa i Dr. Oetkera te hrvatskih Kraša, Francka, Leda, Podravke, Vindije i Tvornice duhana Rovinj.

“Naš cilj je postati razvojni partner naših klijenata i njihov glavni dobavljač na temelju kvalitete naših proizvoda i usluga, pouzdanosti i inovativnosti. To želimo postići razvijanjem partnerskih odnosa s našim klijentima i partnerima, stalnim razvojem organizacije, širenjem proizvodnih mogućnosti te razvojem tehnološkog i proizvodnog portfelja. To će predstavljati temelj održivog, dugoročnog i profitabilnog rasta”, izjavio je Igor Arbanas, Predsjednik Uprave Aluflexpack Grupe.

Montana ostaje većinski vlasnik

Montana, trenutno jedini dioničar Aluflexpack Grupe, je također vlasnik VARTA AG i Alu Menziken grupe. Nakon uvrštenja Aluflexpacka na švicarsku burzu Montana će i dalje ostati većinski dioničar. Kao i u slučaju sestrinske tvrtke VARTA, koja je uspješno plasirana na burzu 2017. godine, Montana planira dugoročno zadržati većinski udio u tvrtki, ističe se u priopćenju.

Aluflexpack
Martin Ohneberg

“Za uspjeh Aluflexpacka ključna je bila njegova jasna korporativna strategija koja se temeljila na ciljanim inicijativama za organski rast i stvaranjem dodatnih vrijednosti pri preuzimanju i integraciji drugih tvrtki. Za nastavak uspješnog razvoja biti će najvažniji održivi organski i anorganski rast kroz inovacije te fokus i ulazak na nova tržišta”, izjavio je Martin Ohneberg, predsjednik Upravnog odbora Aluflexpacka.

Osnovna djelatnost Grupe, koja ima sjedište u švicarskom Reinachu, je razvoj i proizvodnja visoko kvalitetne fleksibilne ambalaže izrađene pretežno od aluminija za proizvode s tržišta kave i čaja, farmaceutske proizvode, hrane za kućne ljubimce, konditorske i mliječne proizvode.

U posljednjih nekoliko godina, Aluflexpack se strateški pozicionirao na brzo rastućim tržištima. U 2018. godini prodaja je porasla na oko 191,8 milijuna eura, dok je u prva tri mjeseca ove godine ostvaren promet od 50,6 milijuna eura (u prvom kvartalu 2018. iznosio je oko 40,8 milijuna eura). Prilagođena EBITDA marža dosegla je 13,9 posto za prva tri mjeseca 2019. godine.

Doprinos rastu dao je razvoj i proizvodnja aluminijskih kapsula za premium brend kave, ističe se u priopćenju u dodaje da je kompanija uspješna i u farmaceutskoj industriji, pri čemu se usredotočila na brzo rastuće tržište takozvanih “blister” folija. Potencijal za rast vide i u samostojećim tzv. stand-up vrećicama, koje se sve više koriste kao preferirani oblik pakiranja hrane te hrane za kućne ljubimce, pa najavljuju ulaganja u proširenje proizvodnih kapaciteta u tom području.

Pročitajte i ovo:
Snažan rast investicija i potrošnje pogurali BDP iznad svih očekivanja