Coca-Cola
Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, BiH i Sloveniju / Izvor: Licencirane fotografije

Coca-Cola HBC Hrvatska predstavila je novo Izvješće o održivome poslovanju za 2017. godinu, koje je pripremljeno u suradnji sa zagrebačkim Ekonomskim institutom.

Od ove su godine velike kompanije, naime, obvezne podnositi nefinancijska izvješća. Prvi puta dužne su obrazložiti ne samo kakav im je utjecaj na okoliš, društvo, o potrošnji energije i slično što se podrazumijeva pod pojmom društveno odgovornog poslovanja (DOP), nego i što poduzimaju da smanje rizike i negativne utjecaje.

Sastavljanje nefinancijskih izvješća za velike je kompanije postala zakonska obveza na temelju EU direktive. Njezino provođenje nadgleda Ministarstvo financija koje je najavilo i objavljivanje crne liste poduzeća koja se ne pridržavaju direktive, odnosno ne objavljuju u kolikoj mjeri ne ispunjavaju standarde društveno odgovorno poslovanja.

Coca-Cola pionir DOP-a u Hrvatskoj

Coca-Cola je u Hrvatskoj svoje prvo izvješće o održivome poslovanju objavila još 2003. godine, kao jedan od pionira održivoga i društveno odgovornoga poslovanja u Hrvatskoj, a novo izvješće potvrdilo je da uspješno ispunjava ili nadmašuje ciljeve Skupine Coca-Cola HBC, priopćili su iz kompanije.

Ističu da se grupa Coca-Cola HBC ubraja među europske i svjetske predvodnike u održivome poslovanju, što potvrđuje višegodišnja prisutnost u samome vrhu Dow-Jonesova indeksa održivosti u industriji pića i uključenost u indeks FTSE4Good.

Od 2010. do 2017. godine Coca-Cola HBC Hrvatska potrošnju vode smanjila je za 11 posto, a količinu otpada za 50 posto, navodi se u izvješću o održivom poslovanju.

Izravna ispuštanja ugljikova dioksida smanjena su za 60 posto, a ispuštanja ugljikova dioksida u lancu vrijednosti za 48 posto. Ukupna potrošnja energije po litri proizvedenoga pića u punionici je u zadnjih deset godina smanjena za 15 posto, navode iz kompanije.

Prvi zlatni certifikat za gospodarenje vodama

U siječnju 2017. tvrtka je dobila certifikat zlatne razine prema standardu Europsko gospodarenje vodama (EWS), koji izdaje Europsko partnerstvo za vode (EWP), što je prvi certifikat EWS dodijeljen u Hrvatskoj.

Coca-Cola HBC Hrvatska je i jedan od najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj, a najbolje zaposlenike privlači i zadržava poticajnim radnim okruženjem te jasnim i visoko konkurentnim sustavom nagrađivanja, ističe kompanija u svom priopćenju.

Prosječna bruto mjesečna plaća u prošloj godini iznosila je 11.708 kuna, što je gotovo 23 posto više od prosječne bruto plaće u industriji proizvodnje pića u Hrvatskoj. Svi muškarci i žene jednako su plaćeni za isti posao, ističu.

Coca-Cola generira 8700 radnih mjesta

Studija o socio-ekonomskome utjecaju tvrtke iz 2016. godine pokazala je da svako radno mjesto u Coca-Coli u Hrvatskoj podržava 18 radnih mjesta u njezinu lancu vrijednosti.

Coca-Colin je sustav, izravno ili neizravno, odgovoran za stvaranje 8700 radnih mjesta s punim radnim vremenom, što je oko 0,6 posto ukupne radne snage zaposlene u Hrvatskoj, ističe se u izvješću.

Ukupna dodana vrijednost poslovnoga sustava Coca-Cole prema toj studiji u 2016. godini iznosila je oko 1,8 milijardi kuna, odnosno 0,5 posto hrvatskoga BDP-a. Svaka kuna koju ostvari Coca-Cola stvara sedam kuna dodane vrijednosti u hrvatskome gospodarstvu.

U četiri godine devet milijuna kuna lokalnim zajednicama

“Mi u Coca-Coli HBC Hrvatska smatramo da društvena odgovornost i principi održivoga poslovanja nisu u potpunosti ostvarivi bez ulaganja u zajednicu. Zato neprestano ulažemo u različite projekte kojima nastojimo pridonijeti poboljšanju kvalitete života te rješavanju nekih od ključnih problema zajednice, a pritom smo posebno usredotočeni na mlade i okoliš”, kaže Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju.

Dodaje da je Coca-Cola HBC Hrvatska od 2012. do 2016. uložila je preko devet milijuna kuna u projekte koji podupiru lokalnu zajednicu.

“U 2016. godini u zajednicu je uloženo 1,3 milijuna kuna, a u 2017. godini više od 2,6 milijuna kuna, što je 5,8 posto dobiti prije oporezivanja”, kazala je Tomić Fontana.

U kompaniji ističu projekt Coca-Coline podrške mladima u prošloj i ovoj godini kojim su za više od 1000 mladih koji više nisu u sustavu obrazovanja, ali još nisu zaposleni, omogućili besplatne dodatne edukacije za stjecanje znanja i vještina koje su tražene na tržištu i s kojima imaju mnogo veće mogućnosti za pronalazak posla.

Coca-cola najavila više programa za mlade

“Sljedeće godine broj polaznika bit će još veći jer se planira uključiti 1700 mladih. Povodom 50 godina poslovanja u Hrvatskoj Coca-Cola je mladima u zajednici poklonila i tri suvremeno uređena i tehnološki vrhunski opremljena prostora za učenje i rad na javnim sveučilištima u Dubrovniku, Puli i Osijeku”, najavili su iz kompanije.

Kad je riječ o zaštiti okoliša, tvrtka je posebice usmjerena na očuvanje vodenih resursa. U sklopu projekta ‘Od izvora do mora’ u suradnji s udrugama i lokalnim zajednicama Coca-Cola organizira akcije čišćenja obala mora, jezera i rijeka od ambalažnoga otpada.

“Naše je duboko uvjerenje da održivo i odgovorno poslovanje nema alternativu. Tvrtke moraju pratiti promjene i očekivanja potrošača i zajednice. Moraju davati svoj aktivni doprinos u rješavanju zajedničkih problema. Moraju biti svjesne svoje široke odgovornosti i svoj utjecaj iskoristiti za dobrobit svih dionika, ne samo svojih dioničara”, naglasila je Ruža Tomić Fontana.

Pročitajte i ovo:
Uskoro crna lista poduzeća koja taje svoj utjecaj na društvo i okoliš