Kliker
Kliker tim: Filip Mišković, poslovni analitičar, Ivan Zovko, razvoj proizvoda i poslovanja te Mateo Juran, voditelj projekta / Izvor: Kliker

Po uzoru na svjetske modele naša vodeća konzultantska tvrtka Sense Consulting lansirala je digitalnu platformu Kliker koja spaja poduzetnike i konzultante i koja bi, prema najavama, mogla značajno oboriti cijene. Očekivanja idu i do upola nižih cijena, što bi moglo uzdrmati domaće tržište konzultantskih usluga.

“Kao kod Ubera u prijevozu i Airbnba u iznajmljivanju, cilj Klikera je potpuna transparentnost u pružanju konzultantskih usluga. Kliker digitalizira interakciju tvrtki sa stručnjacima i konzultantima, pa u samo nekoliko klikova poduzetnici mogu pronaći vrhunske stručnjake za svoj projekt po konkurentnim cijenama”, kaže Mateo Juran, voditelj poslovanja u Klikeru.

Sense Consulting je u lansiranje platforme investirao dva milijuna, a do kraja godine na njoj očekuje 750 konzultanata i 150 projekata prosječne vrijednosti oko 30 tisuća kuna. Vedran Antoljak, suvlasnik Sense Consultinga, kazao nam je da Klikerom žele transformirati konzultantsko tržište jugoistočne Europe, prema uzoru kako se to događa danas na tržištima zapadne Europe, SAD i Azije.

Kliker
Mateo Juran, voditelj Klikera / Izvor: Kliker

Konzalting industrija u Hrvatskoj još uvijek nerazvijena

Godišnja vrijednost ekonomije nezavisnih profesionalaca samo u Ujedinjenom Kraljevstvu prelazi dvije milijarde funti, a Europski forum nezavisnih profesionalaca (EFIP) početkom godine objavio je i opsežno istraživanje o porastu broja nezavisnih stručnjaka unutar Europske unije te naveo kako ti stručnjaci čine oko 15 posto ukupnog broja zaposlenih u cijeloj EU i postižu najveći rast zaposlenosti.

“Regija jugoistočne Europe je relativno nerazvijena što se tiče razine korištenja konzultantskih usluga. Dok primjerice u Njemačkoj konzalting industrija čini oko tri posto bruto domaćeg proizvoda, prema našim procjenama u Hrvatskoj je to nešto iznad 0,7 posto BDP-a, a u Srbiji i drugim državama značajno ispod 0,4 posto BDP-a. To predstavlja mogućnosti razvoja konzaltinga u regiji, čije države gospodarski rastu a mogle bi rasti po još većim stopama”, napomenuo je Vrdoljak u nedavnom intervjuu za Prvi plan.

U Klikeru očekuju da bi preko svoje platforme mogli zavrtjeti oko 4,5 milijuna kuna, kroz šest područja savjetovanja: financije, marketing, EU fondovi, strategija i inovacije, digitalna transformacija te poslovni procesi.

Selekciju prošao svaki drugi konzultant

Napominju da provode vrlo strogu selekciju stručnjaka koji preko platforme mogu ponuditi svoje usluge. U inicijalnoj fazi prijavilo ih se 500, a selekciju je prošao svaki drugi. Odabrani su stručnjaci koji imaju najmanje pet godina relevantnog radnog iskustva na ključnim pozicijama u vodećim konzultantskim tvrtkama, globalnim korporacijama ili međunarodnim institucijama.

“Dokaz stručnosti je i njihovo iskustvo, gdje su tijekom dosadašnjeg radnog vijeka zbirno odradili više od 800 različitih projekata”, kažu u Klikeru.

Kako Kliker funkcionira

Platforma u potpunosti digitalizira interakciju između stručnjaka i tvrtke kojoj je potrebna usluga poslovnog savjetovanja – od prve faze i objave projekta, preko odabira konzultanta, slanja ponude, isporuke svih dogovorenih materijala pa sve do završne i faze plaćanja koja se finalizira tek kada su obje strane zadovoljne odrađenim poslom.

“Sve se odvija online, od prijave preko biranja ponude do ugovaranja, isporuke materijala i plaćanja”, pojašnjava Juran i ističe da takav model poduzetnicima, osim što im nudi jeftinije usluge, značajno štedi vrijeme.

Poduzetnici samo trebaju opisati svoju potrebu ili projekt za koji trebaju pomoć, a Kliker im u roku od 48 sati predlaže tri najbolja stručnjaka ili konzultanta. Za konzultante Kliker je besplatni kanal prodaje, a platforma će naplaćivati naknadu u iznosu 10 do 15 posto od dogovorenog posla. Zasad, u još uvijek testnoj fazi, naknada nema.