Infobip
Silvio Kutić, izvršni direktor Infobipa / Izvor: licencirana fotografija Infobip

Silvio Kutić, Izabel Jelenić i Roberto Kutić iz tvrtke Infobip proglašeni su EY poduzetnicima godine. Ovogodišnje, peto hrvatsko izdanje globalnog programa kojim konzultantska kuća Ernst i Young (EY) nagrađuje poduzetnike, privuklo je najveći broj kandidata do sada, 50 poduzetnika iz 35 tvrtki iz 19 gradova i općina.

Iako je Infobip najveća IT kompanija u Hrvatskoj koja posluje globalno, široj javnosti je manje poznata, dijelom i zato što posluje u B2B segmentu, a dijelom zato njegovi samozatajni osnivači rijetko daju intervjue i istupaju u javnosti. Infobip su u Vodnjanu, 2006., kao startup u poduzetničkom inkubatoru, osnovali izvršni direktor Silvio Kutić, tehnički direktor Izabel Jelenić i direktor operacija Roberto Kutić.

Infobip – najbrže rastuća tehnološka kompanija u Hrvatskoj

Danas je to jedina hrvatska IT tvrtka nastala u suverenoj Hrvatskoj s više od tisuću zaposlenih, uvjerljivo su najbrže rastuća hrvatska tvrtka koja ima 60 ureda na šest kontinenata. Infobip je i jedina hrvatska tvrtka čija se korisnička baza mjeri u milijardama, a među njihovim stalnim klijentima su globalni igrači poput Ubera, Facebooka, WhatsAppa, Virgin Recordsa, Strave i mnogi drugi.

Infobip
Izvor: EY Facebook stranica

“U više navrata htjeli smo odustati, ali negdje 2006. godine je krenulo i od tada smo narasli na preko 1500 ljudi i prisutni smo na svim kontinentima osim Antarktike”, rekao je Silvio Kutić na svečanoj dodjeli nagrade koja se održala sinoć u zagrebačkoj Laubi.

Silvio Kutić: Od Vodnjana želimo napraviti tehnološko-znanstveni grad

Kutić je rekao da zapravo tek počinju – u iduće tri godine žele zaposliti zaposliti 1000 inženjera i 1000 programera, a od Vodnjana napraviti tehnološko-znanstveni grad u koji će dovesti stručnjake iz cijelog svijeta.

“Zahvaljujem obiteljima i svom zaposlenicima Infobipa iz cijelog svijeta. Krenuli smo iz Vodnjana i uspjeli. Na svim smo kontinentima, a naše usluge koriste 4,7 milijardi ljudi. Naša industrija je jako velika u svijetu a danas smo našim tehnološkim napretkom, na globalnoj razini imamo samo jednog konkurenta.

Uspjeli smo zbog posebne kulture u našoj tvrtki i naših zaposlenika. Znanje je naše najveće oružje, imamo svoje programe, svoju akademiju na koju nam dolaze iz cijelog svijeta. Drago nam je da smo omogućili mladim ljudima da rade i da napreduju i da u konačnici ostanu živjeti u Hrvatskoj. Postajemo centar izvrsnosti inženjerstva i želimo od Vodnjana napraviti tehnološki grad u koji će dolazi sa svih strana svijeta po naša znanja”, rekao je Silvio Kutić.

Najveći tehnološki kampus u državi Infobip je otvorio u rujnu 2017., početkom ove godine pokrenuo je i program studentske prakse, kao dio strategije kojom želi postati centar izvrsnosti inženjerstva koji će okupljati najbolje softverske inženjere na stvaranju inovativnih komunikacijskih rješenja, a studentima omogućiti da razvijaju karijeru, steknu globalno iskustvo i rade na projektima od svjetskog značaja.

Infobip
Izvor: licencirana fotografija Infobip

Emil Tedeschi: To što Hrvatska ima u Vodnjanu je čudo

“To što Hrvatska ima u Vodnjanu je čudo. To je svjetska tvrtka u Hrvatskoj, to su znanje i ingenioznost. Meni je žao Uljanika, ali moja je preporuka od srca da se svi zaposle u Infobipu i da uložimo u Infobip”, poručio je Emil Tedeschi, predsjednik žirija, objašnjavajući zašto je “Div iz Vodnjana” odnio pobjedu.

Tedeschi se u svom govoru osvrnuo i na, kako je rekao, dramatične događaje u gospodarstvu, ovaj put u dva velika brodogradilišta – Uljanik Pula i 3. maj Rijeka.

“Kao čovjek i gospodarstvenik najiskrenije želim reći – Kakva blamaža u upravljanju, kakva blamaža u nadzoru, kakva neodgovornost i neznanje političkih elita! I ne bih želio da nitko ni na trenutak pomisli da nemam empatiju za brodogradnju. Kao unuk korčulanskog kalafata, praunuk vlasnika brodogradilišta u Korčuli i nećak jednog od vodećih inženjera Brodarskog instituta, istog onog instituta koji je nekoć bio svjetska klasa, a danas je na korak od stečaja, imam i te kakav senzibilitet za ovu industriju.

Uljanik i 3.maj su također bili svjetska klasa. Ipak, ne mogu biti samo socijalno osjetljiv, a neosjetljiv na činjenicu da je 3000 zaposlenih u brodogradilištu jednako važno kao isti broj zaposlenika Varteksa iz Varaždina. Tko ima pravo dati i jednu kunu javnog novca brodogradnji, u odnosu na zaposlene u tekstilnoj, ili drvnoj industriji, ili bilo kojem drugom poduzeću, sektoru ili industrijskoj grani? Nacionalna strategija ne može biti samo gašenje požara pod izgovorom nacionalne odgovornosti”, rekao je među ostalim Tedeschi, čiji je govor u cijelosti prenio Nenad Bakić na svom portalu Eclectica.