kapitala
Foto: Pixabay

Od rujna 2016. do sada domaća su poduzeća putem Funderbeam SEE platforme za grupno investiranje prikupile više od oko 2,6 milijuna eura. Posljednju izuzetno uspješnu kampanju proveo je solinski Include vlasnika Ivana Mrvoša koji je u samo šest dana od pokretanja druge kampanje na platformi Funderbeam SEE prikupio više od deset milijuna kuna kapitala.

>> Include, najveća hrvatska zvijezda u usponu postao meka za ulagače

U Include je uložilo 290 investitora iz 21 države, a njegova kompanija za sada je najveća ikada provedena na platformi Funderbeam u svijetu. Još je sedam domaćih poduzeća prikupilo kapital od investitora koji dolaze iz cijelog svijeta, od najveće hrvatske consulting kuće do Pivovare Medvedgrad koja je zahvaljujući investiciji od milijun eura realiziranoj preko Funderbeama početkom ovog mjeseca otvorila najmoderniju craft pivovaru u regiji.

Grgo Vuković, account manager na Funderbeamu, na stranicama Zagrebačke burze poduzetnicima koji žele prikupiti kapital preko te platforme dao je četiri savjeta koji im mogu pomoći da što brže i kvalitetnije pripreme kampanju:

1. Okružite se savjetnicima i potencijalnim investitorima

“Neke od zainteresiranih tvrtki za prikupljanje kapitala na Funderbeamu su izuzetno aktivne u “startup zajednici”, pa im je tako i cijeli koncept equity crowdfundinga, traženjem investitora i pregovora puno bliži nego onima koji nisu”, piše Vuković, a poduzetnicima koji nemaju dovoljna znanja i iskustva u takvom načinu prikupljanja kapitala savjetuje da se obrate Funderbeamovim mentorima i savjetnicima koji su specijalizirani za edukaciju i pripreme za financiranje.

Za savjet kako najbolje pristupiti pripremi same kampanje možete pitati i neke od osam tvrtki koje su se uspješno financirale preko Funderbeama jer one imaju najbolje iskustvo, i najbolje se s njima možete poistovjetiti, ističe Vuković.

Napominje i da svaka kampanja na Funderbeamu mora imati tzv. vodećeg ulagača, osobu koja ulaže značajan postotak cijelog traženog iznosa, te s tvrtkom pregovara strukturu transakcije i valuaciju. Također ima mentorsku ulogu u cijeloj kampanji. Idealno je kad tvrtka već ima zainteresirane ulagače, od kojih bi netko mogao biti vodeći.

kapitala
Foto: Pixabay

2. Razvoj poslovnog plana

Sama kampanja je zapravo poslovni plan, formatiran po Funderbeamovom standardu, uz dodatak kratkog videa.

“Standardiziranim formatom omogućujemo investitorima da lakše i preglednije mogu analizirati razne prilike za ulaganje”, objašnjava Vuković, a poduzetnicima savjetuje da svakako naprave račun na Funderbeamu i otvore stranice kampanja koje su uspješno prikupile željeni iznos sredstava jer se tako najbrže nauči koje informacije je željeno iznijeti i na koji način ih prezentirati.

Prema njegovom iskustvu, kroz nacrt poslovnog plana po spomenutom formatu, vrlo često i sami osnivači tvrtki dobiju nove ideje, shvate u kojem smjeru žele voditi poslovanje i kako prezentirati cijelu priču potencijalnim ulagačima.

3. Unaprijed pripremite marketinški i komunikacijski plan

Vuković naglašava da je prije početka pripreme kampanje jako bitno odrediti jasne ciljeve – što točno želite postići samom kampanjom, osim samog prikupljanja kapitala.

“Tvrtke imaju različite motive i strategije kako žele iskoristiti medijski prostor i utjecaj kampanje na Funderbeamu. Stvari koje se žele postići kampanjom, osim samog kapitala, se puno uspješnije ako se planiraju prije početka kampanje”, piše Vuković i upozorava da se nikako ne propusti organizirati kampanju na društvenim mrežama jer se pokazalo da je komuniciranjem s potencijalnim ulagačima putem kanala društvenih mreža izuzetno uspješno.

4. Organizacija financijskih izvještaja i izvora informacija

“Jedna od možda iznenađujućih stvari koja se često pojavljuje, a izuzetno usporava proces je – (ne)organizacija knjigovodstva. Povijesni financijski izvještaji i financijske projekcije moraju biti jako dobro organizirani”, ističe Vuković.

Pojašnjava da su organizirani financijski izvještaji i financije za tekuću godinu krucijalni za povjerenje potencijalnog ulagača, kao i dokaz profesionalnosti tvrtke i cijelog tima. Također, potrebni su za što točniju i realniju kalkulaciju financijskih projekcija.

“Funderbeam također provodi analizu tvrtke. Izuzetno nam olakšava i ubrzava posao ako su financije i informacije organizirane na jednom mjestu”, ističe Vuković u savjetima objavljenim na ZSE.

Pročitajte i ovo:
TDA nova zvijezda Funderbeama, Deak najavio ekspanziju