banke

Iza Hrvatske poštanske banke je najbolje polugodište od osnutka u kojem je ostvarila rekordnu dobit od 123,5 milijuna kuna, uspješno pripojila Jadransku banku te povećala tržišni udjel, objavljeno je u srijedu na konferenciji za novinare održanoj u prostorijama HPB-a.

Neto dobit od 123,5 milijuna kuna predstavlja i porast od 31,5 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je operativna dobit veća za 19,7 posto i iznosi 165,2 milijuna kuna.

Dvoznamenkaste stope rasta kredita

“Rad na poboljšanju prodaje i procesa vezanih počeo je donositi vidljive rezultate. Uz najveću polugodišnju neto dobit od osnutka banke, ostvarili smo značajan rast tržišnog udjela u kreditima stanovništvu s 4,7 posto krajem prošle godine na pet posto krajem travnja. Krediti gospodarstvu porasli su s 5,3 na 5,6 posto”, istaknuo je predsjednik Uprave Tomislav Vuić.

Ukupni bruto krediti su rasli 10 posto, odnosno 1,2 milijarde kuna u odnosu na kraj 2018. godine. Porast bruto kreditnog portfelja stanovništvu iznosi 11,1 posto, oko 700 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018., pritom su stambeni krediti porasli 13,6 posto.

Milijardu kuna kredita stanovništvu

U šest mjeseci HPB je plasirala milijardu kuna stanovništvu čime je potvrdila svoj značaj i konkurentnost na tržištu gdje je dosegla 601 tisuću klijenata.

Dobre rezultate ostvario je novi operativni i poslovni model Sektora za poslovanje s malim i srednjim poduzetnicima – porast bruto kredita od 18,8 posto u prvom polugodištu kada je plasirano 540 milijuna kuna novih kredita u SME segmentu, uz gotovo tri posto više klijenata.

HPB je osnovao i dva poduzetnička centra (u Svetoj Nedjelji i Velikoj Gorici), Corporate Banking akademiju te od prošle godine ekskluzivno surađuje sa Zagrebačkom burzom kako bi poduzetnicima pružili edukativnu i savjetodavnu pomoć.

HPB želi postati vodeća banka za SME

“Uvođenjem poduzetničkih centara, osnivanjem Corporate Banking akademije i jačanjem digitalnog poslovanja HPB je spremna postati vodeća banka za malo i srednje poduzetništvo”, rečeno je na konferenciji.

>> HPB najavio pojačano kreditiranje MSP-ova, lani im plasirao oko 2 mlrd kuna

Pripajanje Jadranske banke, pak, povećalo je bazu depozita za 1,5 milijardi kuna, uz rast depozita stanovništva od 13,7 posto i otvaranje velikog regionalnog centra u Šibeniku.
Poseban fokus, kazao je predsjednik uprave Tomislav Vuić, stavljaju na razvoj kartičnog i digitalnog poslovanja. HPB je tako dosegnula devetpostotni udjel na tržištu kartica, a osnovali su i novi Sektor digitalnih kanala na čijem je čelu Marija Radonić, ‘akvizicija’ iz Dinersa.

Pročitajte i ovo:
HPB gasi stambenu štedionicu, na tržištu ostaju samo tri