osnivanje
Fotografija: Pixabay

Sljedeće godine napokon kreće novi sustav za online pokretanje posla (za d.o.o., j.d.o.o i obrte) koji će umjesto sadašnjih osam zasebnih koraka imati samo 1 e-postupak putem e-Građani. Za osnivanje poduzeća ili registraciju obrta bit će potrebno najviše tri dana, umjesto dosadašnjih tri tjedna, koliko je u prosjeku još uvijek traje postupak, najavili su u Ministarstvu gospodarstva.

Prema procjenama nadležnog ministarstva, administrativni troškovi pokretanja poslovanja mogli bi, saznajemo, pasti za barem 40 posto budući da će jedini stvarni trošak biti javnobilježnička naknada, a i ona će biti integrirana u online proceduru.

Svi registri na jednom mjestu

Nova digitalna platforma povezat će sve postojeće registre – sudske, obrtne, Državnog zavoda za statistiku, Porezne uprave, HZMO-a, HZZO-a – uključujući i banke pa će se i otvaranje poslovnog računa moći obaviti preko web stranice i mobilne aplikacije. Također neće biti potrebno fizički odlaziti po javnobilježničke ovjere za standardne osnivačke akte. Za vrlo složene osnivačke akte, kao i one za osnivanje dioničkih društava i dalje je predviđena standardna procedura ovjere kod javnih bilježnika.

“Platforma će uključivati web stranice te aplikaciju putem koje će budući poduzetnici lakše i na jednom mjestu moći naći sve potrebe informacije i korake za pokretanje posla. Ali to neće ukinuti dosadašnje institucije i agencije koje su se time bavile, nego će olakšati procedure. Pristup platformi i aplikaciji će biti besplatan, ali će se i dalje morati platiti troškovi javnog bilježnika i slično”, pojašnjava državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta Nataša Mikuš Žigman.

Mikuš Žigman kaže da su analizirali sve baze i podatke institucija koje su uključene u pokretanje poslovanja i usvojili neke od preporuka Svjetske banke za pojednostavljenje i ubrzanje tog procesa. Na temelju toga smanjuje se broj procedura, a cilj je da se cijeli postupak svede na dva koraka.

Online zatvaranje poduzeća ostavljeno za iduću fazu

Kako će sve biti online u Ministarstvu gospodarstva vjeruju da će projekt pridonijeti lakšem umrežavanju i komunikaciji među zaduženim institucijama. Još uvijek se radi na stvaranju tehničkih preduvjeta za povezivanje različitih registracija, što bi trebalo biti gotovo do kraja godine, tako da budući poduzetnici više neće morati često iste podatke dostavljati na razne adrese.

“To bi moglo donijeti i dodatni gospodarski rast, nove tvrtke, posebice male i srednje, te nove poslove i zapošljavanje, ali i veću razinu ulaganja. Hrvatska je po izvješću Doing Bussines za 2018. već skočila za osam mjesta u lakoći pokretanja poslovanja, na 87. mjesto od 190 zemalja, no s ovime očekujemo da će se to još i poboljšati”, kazala je državna tajnica.

Projektom nije obuhvaćano lakše zatvaranje posla, ali je to jedna od faza na kojoj se planira raditi ubuduće, najavila je državna tajnica Mikuš Žigman.

Pročitajte i ovo:
Komora se digitalizira, najavila 7 e-usluga do 2020.
Osnivanje poduzeća u 11 jednostavnih koraka