TDA
Scott Coleman i Goran Deak, TDA / Izvor: YouTube

Od trenutka kada su prije nekoliko dana pokrenuli kampanju prikupljanja kapitala na crowdfunding platformi Funderbeam SEE pa do kraja današnjeg predstavljanja u Zagrebačkoj burzi, Top Digital Agency (TDA) već je prikupio više od 70 posto ciljanih 300.000 eura.

“Početak ove kampanje za nas je velik događaj, a entuzijazam prvih ulagatelja sjajan je pokazatelj povjerenja tržišta u projekt platforme koja kompanijama pomaže da pronađu odgovarajuću digitalnu agenciju”, kaže Goran Deak, osnivač i glavni izvršni direktor tvrtke TDA.

Iako bi se iz naziva kompanije tako mogli zaključiti, Top Digital Agency nije agencija, već je online platforma koja spaja kompanije i njihove projekte s digitalnim agencijama. Platforma se temelji na ideji da kompanije i digitalne agencije mogu raditi zajedno neovisno o tome gdje se nalaze. U svijetu postoji oko dva do tri milijuna agencija i nebrojeno mnogo potencijalnih klijenta koji jedni za druge vjerojatno nikada neće ni čuti, ako ne dođu na platformu, svojevrsni Uber za kreativnu industriju, od web dizajna i razvoja, brendiranja do digitalnih strategija i Social Madia Menagementa.

Kako funkcionira TDA platforma

“Prednost naše platforme je u tome da naručitelj može birati agencije iz cijelog svijeta prema vlastitim kriterijima, npr. specijaliste za određenu industriju, jeziku ili potrebama lokalnog tržišta. Agencije se pak mogu besplatno kreirati svoj profil putem kojeg se predstavljaju klijentima, tako da iste šanse za dobivanje posla imaju agencije neovisno o svojoj veličini. Odlučit će kvaliteta.

Da bi ugovorile posao s naručiteljima, agencije moraju uzeti “kredit”, odnosno tokene koje mogu koristiti tokom godine dana. To je velika prednost za agencije. Iz vlastitog sam iskustva naučio da je veliki problem raspodjela posla, tri mjeseca možete biti zatrpani projektima, a onda tri mjeseca bez novih narudžbi. Agencijama sada nudimo da preko platforme bolje planiraju poslove i projekte”, rekao nam je Deak opisujući model prema kojem funkcionira TDA platforma.

Glavni operativni direktor kompanije Scott Coleman kazao je platformu koristi već više od 2.600 agencije iz 111 zemalja koje su odradile kampanje u vrijednosti ukupno većoj od milijun dolara. Oko 50 posto agencija je iz SAD-a, gdje TDA ima ured. Produkcija i razvoj je u Zagrebu, gdje su okupili internacionalni tim za kojeg kažu da je najveća vrijednost kompanije, a sjedište kompanije je u Dublinu. Razlog je što u Irska ima vrlo povoljne uvjete za razvoj startupa, od nižih poreza do manjeg administriranja.

TDA
Lansiranje kampanje u Zagrebačkoj burzi

TDA odbio američki fond rizičnog kapitala

Deak i Coleman su nam kazali da su u TDA od 2016., kada su pokrenuli projekt, investirali 450.000 američkih dolara vlastitog novca. U siječnju su odbili ulaganje jednog američkog fonda rizičnog kapitala. Deak je potencijalnim investitorima u Zagrebačkoj burzi rekao kako im se Funderbeam platforma puno više svidjela, ne samo zato što se radi o sličnim kompanijama (platformama).

“Funderbeam nas povezuje s puno većim brojem investitora i ako samo jedan prihvati neki od projekata, mi ćemo ostvariti svoje ciljeve. Osim toga, htjeli smo ponuditi mogućnost ulaganja u ranoj fazi razvoja našim prijateljima i kolegama”, kazao je Deak. Pojasnio je kako će prikupljeni kapital iskoristiti za daljnju ekspanziju tržišta, povećanje tima, povećanje vidljivosti branda, kao i unaprjeđenje platforme. Uvjereni su da im slijedi ekspanzija i prema njihovim projekcijama u naredne tri godine bit će im potrebno još oko pet milijuna eura kapitala.

Vodeći ulagač s iznosom od 30 tisuća eura je Ratko Knežević, a ostala ulaganja bila su u rasponu od 500 eura do 10 tisuća eura. Predviđeno je da kampanja traje 30 dana, ali moguće je i da se zatvori puno ranije jer osnivači TDA u ovoj fazi planiraju prikupiti najviše 400 tisuća eura.

Domaće kompanije na Funderbeamu prikupile 2,5 milijuna eura

Ivana Gažić, predsjednica Uprave ZSE, rekla nam je da je od rujna 2016. do sada putem Fanderbaem platforme za hrvatske startupove te mala i srednja poduzeća prikupljanje oko 2,5 milijuna eura.

“Uspjeh dosadašnjih kampanja, a ovo je već sedma u malo više od dvije godine od osnivanja Funderbeam SEE, pokazuje kako u Hrvatskoj u različitim, industrijskim i uslužnim sektorima, postoje potpuno nove kompanije koje se iskušavaju u novim tehnologijama i tržištima koje strani ulagači prepoznaju kao sjajne prilike za ulaganje”, izjavila je Gažić prilikom lansiranja kampanje.