Wiener
VIG je hrvatsko Wiener osiguranje nagradio za najbolji projekt društveno odgovornog poslovanja na razini cijele Grupe

Imovinska i zdravstvena osiguranja te osiguranje od odgovornosti, proizvodi su na koje će se u ovoj godini fokusirati Wiener osiguranje VIG jer procjenjuje da u tim segmentima osiguranja imaju veliki prostor za rast i premije i dobiti, najavila je predsjednica Uprave Jasminka Horvat Martinović na konferenciji za novinare na kojoj je uz čelne ljude Wiener osiguranja o poslovanju Vienna Insurance Group govorio Peter Höfinger, član Upravnog odbora Grupe i predsjednik nadzornog odbora Wiener osiguranja VIG.

Wiener osiguranje po snazi je četvrto u Hrvatskoj, lani je preuzelo Erste osiguranje, a 2018. zaključilo je sa zaračunatom bruto premijom od 891,5 milijuna kuna i s dobiti u iznosu od 59,4 milijuna kuna prije poreza. Bruto dobit povećana je za 11 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je premija rasla 15 posto, čime je dostignut udjel od 9,1 posto na hrvatskom tržištu.

U životnim osiguranjima drugi na tržištu

Za društveno odgovorni projekt 50.000 eura nagrade

Osim financijskim pokazateljima poslovanja u Wiener osiguranju su se pohvalili i prvom nagradom na razini cijele Grupe za društveno odgovorno poslovanje, za projekt (O)siguran online koji se provodi od 2017. s ciljem prevencije online nasilja među djecom.

Božo Šaravanja, član Uprave Wiener osiguranja VIG, pojasnio je da se radi o projektu informiranja roditelja i nastavnika o sigurnosti i zaštiti djece na internetu, u okviru kojeg su provedene edukacije u 12 osnovnih škola, a na online kanalima postignuto devet milijuna pregleda digitalnih edukacija. Za nastavak tog projekta u ovoj godini Wiener je dobio 50 tisuća eura, u konkurenciji od oko 50 društava u 25 zemalja.

“Radi se o značajno većem rastu od rasta tržišta”, napomenula je Horvat Martinović i pojasnila kako je u segmentu neživotnih osiguranja Wiener osiguranje ostvarilo rast premije od 10,9 posto u odnosu na prethodnu godinu. U segmentu životnih osiguranja Društvo je ostvarilo još snažniji rast od 17,8 posto i u tom je području trenutno drugi osiguratelj na hrvatskom tržištu.

Velike ambicije Wiener osiguranje ima u segmentu dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja koje je počelo nuditi od 2017. (dopunsko), odnosno od veljače 2018. (dodatno zdravstveno osiguranje) i u kojem je ostvarilo rast od oko 40 posto. Treba imati na umu da je taj rast ostvaren na niskoj bazi, ali Horvat Martinović ističe da su u prva dva mjeseca ove godine ostvarili dvostruko veću premiju, što govori i o velikom potencijalu zdravstvenih osiguranja u Hrvatskoj.

U ovoj godini Wiener planira organski rast tržišnog udjela za barem 10 posto, najavila je predsjednica Uprave Horvat Martinović.

Velika očekivanja od tržišta Srednjoistočne Europe

Peter Höfinger izvjestio je da je matična kuća, Vienna Insurance Group, također ostvarila dobre rezultate: premiju je povećala za gotovo tri posto, na oko 9,7 milijarde eura, dok je dobit (prije oporezivanja) porasla gotovo 10 posto, na približno 485 milijuna eura.

Vienna Insurance Group prije 20-ak godina poslovala je samo na matičnom austrijskom tržištu, dok je danas vodeća osiguravateljna kuća u zemljama Srednjoistočne Europe. Na tim tržištima ostvaruje 53 posto profita i zaračunava oko 56 posto premije, rekao je Höfinger i dodao kako VIG ima ambicije i dalje rasti na tim tržištima, uključujući i hrvatsko.

“Imamo velika očekivanja u CEE regiji, očekujemo rast profita i veću disperziju rizika”, najavio je Höfinger i dodao da Grupa ulaže velika sredstva u digitalizaciju kako bi održala konkurentsku prednost. Trenutačno provode više od 150 projekata digitalizacije u raznim područjima unutar Grupe, u prosjeku ulažu 50 milijuna eura godišnje u digitalizaciju, što iznosi ukupno 200 milijuna eura kao dio programa Agenda 2020.