ženska perspektiva
Foto: S predstavljanja projekta Ženska perspektiva

“Uspješna poduzetnica je ‘škrta’, ‘lijena’ i ‘tvrdoglava’. ‘Škrta’ jer neprestano nastoji smanjiti troškove poslovanja i maksimizirati profit, ‘lijena’ jer radi racionalno s ciljem alokacije organizacijskih resursa, zna kako organizirati rad i podijeliti posao, te ‘tvrdoglava’ jer ne odustaje od svojih ciljeva”.

Tako je, pomalo anegdotalno, dr. sc. Alida Perkov, predsjednica Udruge BPW Pula, slavonskim ženama, (su)vlasnicama OPG-ova, na predstavljanju projekta Ženska perspektiva objašnjavala kako postati uspješna poduzetnica. Dvogodišnji program pokreće Udruga za razvoj poduzetništva Perspektiva, namijenjen je razvoju poduzetnica iz sedam najnerazvijenijih hrvatskih županija, a s 250 tisuća dolara financira ga The Coca-Cola Foundation.

Šansa za 50 poduzetnica

Programom će biti obuhvaćeno 50 poduzetnica koje će biti odabrane na javnom pozivu na kojeg se do 20. lipnja mogu se javiti poduzetnice iz Virovitičko-podravske, Brodsko-posavske, Vukovarsko-srijemske, Bjelovarsko-bilogorske, Požeško-slavonske, Sisačko-moslavačke i Osječko-baranjske županije.

Namijenjen je ženama koje se bave poljoprivrednom proizvodnjom, različitim oblicima agroturizma, izradom rukotvorina te tradicionalnih suvenira i proizvoda korištenih u domaćinstvu.

ženska perspektiva
Tomislav Lneniček, predsjednik Udruge Perspektiva

“Iako u nerazvijenim područjima Hrvatske postoji velik interes i potencijal žena za pokretanjem poduzetničkih aktivnosti, prepreku u njihovu ostvarenju čini nedostatak inicijalnog kapitala koji im onemogućuje obuhvaćenost Mjerama ruralnog razvoja, kao i mala veličina te izrazito lokalno tržište na kojem trenutno posluju.

Zato putem Ženske perspektive želimo iskoristiti njihov poduzetnički potencijal te im pomoći da iz proizvođača za vlastite potrebe izrastu u komercijalne proizvođače, usvoje tržišna razmišljanja, poduzetničke i socijalne vještine za uspješno poslovanje te postignu uvjete za korištenje mjera iz Programa ruralnog razvoja”, istaknuo je Tomislav Lneniček, predsjednik Udruge Perspektivna na današnjem predstavljanju programa.

Za odabranih 50 poduzetnica, Perspektiva će omogućiti edukacijske radionice te studijsko putovanje u Istru i rad s uspješnim udruženim istarskim poduzetnicama, mentorski rad stručnijih savjetnika. Dio programa je i promocija proizvoda odabranih poduzetnica na novoj web prodajnoj stranici.

Povezivanje istarskih i slavonskih poduzetnica

Povezivanje s istarskim poduzetnicama nije odabrano slučajno, kako se čulo na današnjem panelu na kojem su članice BPW Pula iznijele svoja poduzetnička iskustva. Osim o brendiranju proizvoda i zajedničkim nastupima na tržištima, domaćim i vanjskim, govorile se i o važnosti umrežavanja poduzetnica, razvoju poslovne suradnje, ulaganjima u marketing, u poslovne i digitalne vještine.

“Tijekom trodnevnog boravka u Istri u listopadu ove godine, poduzetnice iz ruralnih krajeva moći će učiti kako na temelju najboljih primjera istarskih poduzetnica iz mreže BPW Pula i njihove povezanosti u vidu zajedničke prodaje i promocije svojih proizvoda mogu takav model ili neki drugi sličan njemu primijeniti i u plasiranju i razvoju svojih proizvoda. Konkretni primjeri Istrijanki lako se mogu primijeniti pa to znanje i iskustvo želimo da naše kandidatkinje osobno dožive”, izjavila je na konferenciji predstavljajući edukativni program Dragica Karajić, voditeljica projekta.

ženska perspektiva
Dragica Karajić, voditeljica projekta Ženska perspektiva

Istaknula je da će i nakon putovanja, poduzetnice nastaviti s edukacijom i dobiti stručne mentore za razradu projektnih ideja i formiranja proizvoda, pripreme poslovnog plana, osnova financija i računovodstva te marketinga, kao i socijalne vještine poput komunikacije, upravljanja vremenom, vještina prezentacije, timskoga rada te rada sa zahtjevnim potrošačima.

Zaklada The Coca-Cola Foundation, koja prvi put u Hrvatskoj financira projekt ovakvog tipa, osnovana je 1984. godine i od tada je u slične projekte širom svijeta uložila oko 820 milijuna dolara.

“U Hrvatskoj se teško pokreću i potiču pozitivne poslovne promjene, posebno u Slavoniji. Zbog svog ekonomskog i socijalnog statusa, građani se ondje nerado upuštaju u poduzetništvo, a upravo je to ključ razvoja, posebno za zemlju koju napušta mnogo mladih žena. Istovremeno, blago njihovih tradicionalnih običaja i plodne zemlje može biti pretvoreno u proizvode po kojima i turistički Hrvatska može biti prepoznata diljem svijeta”, kazala je Ana Kljaić Balenović, direktorica komunikacija i odnosa s javnošću u Coca-Coli Adria.

Partneri projekta su HGK i HOK, a kandidatkinje za program mogu se prijaviti do 20. lipnja na prijava@perspektiva.hr.