osiguranja
Iris Stojko, Slaven Dobric i Oliver Lukas Pavic / Izvor: Allianz Zagreb

Hrvatski građanin u razna osiguranja godišnje u prosjeku uloži 316 eura, šest puta manje od europskog prosjeka (2.030 eura po stanovniku). Razlog nije samo u našem lošijem standardu. Veliku ulogu igra i slabija tradicija osiguravanja imovine, ali i komplicirani proizvodi te nerazumljivo pisani ugovori iz kojih je većini nas teško dokučiti što zapravo dobivamo za plaćeno.

“Nejasno, netransparentno, komplicirano, nerazumljivo”, najkraće se može sažeti opis građana različitih osiguravateljnih proizvoda. Da nije samo riječ o dojmu, potvrdilo je i Allianzovo istraživanje 5.000 potrošača u 10 srednjoistočnih članica EU, uključujući i Hrvatsku.

Čak 72 posto ispitanika reklo je da su uvjeti osiguranja (ugovori) predugački, 38 posto ih nikada nije ni pročitalo, a od onih koji jesu 30 posto je reklo da ih teško može razumjeti.

‘Sitna slova’ odlaze u povijest

Allianz je istraživanje proveo s ciljem da istraži što potrošači misle o njihovim proizvodima, da im ponudi ono što očekuju i tako obrani svoju lidersku poziciju.

Na temelju tog istraživanja tržišta Allianz je uveo nove, jednostavnije proizvode, ali i pojednostavio uvjete osiguranja. Nove proizvode osiguranja imovine (Moj dom) i auto osiguranja (Moj auto) počeo je nuditi u srednjoistočnim članicama EU, a danas ih je predstavio u Hrvatskoj.

“Naši će klijenti od sada točno znati što im je pokriveno kojim proizvodom. Pojednostavili smo uvjete, a ona komplicirana ‘sitna slova koja nitko ne čita’ napisali jezikom kojeg ljudi mogu razumjeti”, kazala Iris Stojko, direktorica Market menadžment sektora Allianza Zagreb.

Manje od petine nekretnina osigurano

Prema podacima koje se iznijeli Oliver Lukas Pavić, savjetnik Uprave za prodaju, i Slaven Dobrić, član Uprave za operacije, u Hrvatskoj je manje od 20 posto nekretnina osigurano, dok su kaskom ‘pokrivena’ tek jedan do dva automobila građana. Lani je uplaćeno tri milijarde kuna premije za auto osiguranja, od toga se samo trećina odnosi na kasko osiguranja koja se u najvećoj mjeri sklapaju za rent a car ili državne automobile.

Allianzovi klijenti sada će moći, najavili su, ugovoriti osiguranje imovine odnosno automobila odabirući jedan od tri, odnosno četiri paketa različitih opsega pokrića. Dok osnovni paket sadrži temeljna i najčešće potrebna pokrića, dodatni se paketi nadograđuju jasno označenim i objašnjenim dodatnim pokrićima.

Približavanje potrošačima

“Da bi naši građani počeli više ulagati u osiguranja i u sigurnost vlastite imovine, ali i njih samih te njihovih obitelji, nužno je sustavno raditi na poboljšanju financijske pismenosti. To je pokazala i anketa koju smo proveli. Nastojanja da se financijska pismenost građana poboljša moraju podržavati i industrija i regulator, ali i naš obrazovni sustav.

Ono što mi kao osiguravajuća kuća možemo napraviti jest uložiti dodatni napor u približavanje i prilagođavanje osiguravajućih proizvoda potrošačima kako bi oni mogli lakše donositi pouzdane i na informacijama utemeljene odluke o vlastitim ulaganjima u sigurnost”, izjavio je na predstavljaju novog koncepta proizvoda i pristupa klijentima Slaven Dobrić, član Uprave Allianza Zagreb.