potrošnja
Foto: Pixabay

Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore, potrošnja u prosincu iznosit će oko 13,5 milijardi kuna, što je čak milijardu kuna više nego u prosincu prošle godine.

“Očekujemo da će se prvi puta nadmašiti blagdanska potrošnja iz pretkrizne 2008, a procijenjenih 13,5 milijardi kuna je najviša prosinačka potrošnja otkako se mjere ti podaci”, kaže Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK. Dodaje kako se udarni period potrošnje očekuje u razdoblju od 19. do 24. prosinca.

Rekordnu blagdansku potrošnju u HGK tumače rasterećenjem plaća i većim optimizmom građana.

“Imali smo i dobru turističku sezonu, što također ide u prilog ovogodišnjem rekordnom prosincu”, kaže Ravlić, uz napomenu da će svoj doprinos potrošnji dati i povećanje neoporezivoga dijela za božićnice i regres budući da je sve više poslodavaca odlučilo radnicima isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice ili bonuse.

Potrošnja raste od 2014.

Ravlić ističe kako se na godišnjoj razini ipak još neće oboriti rekordi iz 2008. godine. Pretkrizna razina potrošnje mogla bi se dostići iduće godine, a nadmašiti 2020., pod uvjetom da se nastavi trenutna dinamika realnoga rasta maloprodajnoga prometa

Procjena se temelji na rastu prometa u trgovini na malo, koji kontinuirano raste od 2014., a koji je u prvih devet mjeseci ove godine veći za 3,6 posto u odnosu na isto razdoblje 2017. godine.

potrošnja
Foto: Pixabay

Svaki pet Hrvat lani je kupio ili skromni dar ili ništa

Prema rezultatima prošlogodišnjega istraživanja HGK, najveći broj ispitanika potrošio je između 100 i 500 kuna na blagdanske darove (39 posto), a nešto manje (31 posto) potrošilo između 500 i 1000 kuna.

Više od 1000 kuna potrošilo je tek devet posto građana, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21 posto ispitanika.

Gotovo 40 posto ispitanika prošle je godine ispod bora ostavilo igračke, a kupovala se i kozmetika (37 posto), zatim obuća i odjeća (36 posto) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25 posto).

Kupuju se praktični darovi

“I ove godine očekujemo slične popise za kupovinu. No, u usporedbi sa zapadnim europskim zemljama, gdje ipak daruju nešto luksuznije poklone, naši su građani ipak više okrenuti praktičnim darovima”, napomenula je Ravlić.

U Komori smatraju da hrvatski trgovci još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost online trgovine – online potrošnja u svijetu raste 30 posto godišnje, a u Hrvatskoj je to mršavih 12 posto, što dodatno, kažu u HGK, pogoršava našu poziciju u globalnoj utakmici.

Pročitajte i ovo:
Kako da vam Crni petak zaista ne postane crni