uskrsnice
Foto: Pixabay

Portal MojPosao objavio je rezultate ankete u kojoj se gotovo dvije trećine zaposlenih, njih 67 posto, izjasnilo da im poslodavci ne isplaćuju uskrsnice.

“Najčešće jer je takva politika tvrtke, koja ne isplaćuje niti božićnice, iako ima i onih koji izjavljuju kako božićnice dobivaju, ali ne i uskrsnice”, navodi MojPosao.

Od 33 posto ispitanika koji su izjavili da očekuju uskrsnice, kod 51 posto najčešće se radi o bonu za kupovinu, a prosječna vrijednost bona koji očekuju iznosi 586 kuna. Nešto manje ispitanika, 46 posto, reklo je da očekuje financijsku nagradu u prosječnom iznosu od 1576 kuna.

Otprilike tri posto ispitanika dobiva gotove proizvode i to u prosječnom iznosu od 851 kunu. Najčešći se radi o prehrambenim proizvodima kao što su šunka, sir, riba ili vino, objavio je portal MojPosao.

I bez uskrsnice očekuje se rast potrošnje

Usprkos tome što većina zaposlenih ne računa na uskrsnicu, u HGK očekuju rast potrošnje za predstojeće blagdane, s time da procjenjuju da će cijene potrošačkih košarica ostati na razini prošlogodišnjih. Tako se skromnija košarica procjenjuje na 550 kuna, srednja na 1000, a bogatija na 1500 kuna.

Sadržaj triju košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica, točnije ribe i mesa, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića koji su gotovo kao kategorija luksuznih proizvoda sadržani u bogatoj i, u manjoj mjeri, srednjoj potrošačkoj košarici, dok su u skromnoj izostavljeni, pojasnili su u HGK svoje procjene vrijednosti košarica.

Dodaju da optimizam po pitanju potrošnje temelje na brojkama prema kojima realni promet u trgovini na malo raste i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako je u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018. promet porastao za čak 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine. Time je nastavljen je uzlazni trend u trgovini na malo koji u kontinuitetu traje već 54 mjeseca. Rast potrošnje krajem travnja očekuje se i zbog početka turističke sezone.