sniženja
Foto: Pixabay

Tijekom zimskoga sniženja – koje je službeno počelo danas i traje čak 60 dana – najviše se kupuje odjeća i obuća. Prema prognozama HGK, popusti će se kretati između 20 i 50 posto. Imajte na umu da se sniženja kreću u valovima, dakle u prvim danima cijene će biti umanjene za 20 ili 30 posto, a potom bi trebale sve više padati. Na samom kraju rasprodaja trgovine će vjerojatno većinu neprodanih stvari nuditi uz najveće popuste, možda i veće od 50 posto, kako bi oslobodile skladišta za iduću kolekciju.

Za sezonska sniženja trgovci su se dobro pripremili – neka istraživanja govore da oko 70 posto proizvoda Hrvati kupuju na sniženjima. Kako biste u kupnju i vi krenuli što pripremljeniji iz sniženja izvukli maksimum, podsjećamo vas na nekoliko zlatnih pravila kupovine na sniženjima.

Kupac mora dobiti informaciju o staroj i novoj cijeni jer je to najbolji pokazatelj popusta, a treba znati da imate pravo na reklamaciju proizvoda i tijekom sniženja.

U kupnju s popisom i čvrstim budžetom

Kako se ne biste ‘zaigrali’ napravite unaprijed plan kupovine, držite se popisa i odredite svoj budžet. Pomaže i ako u kupovinu krenete s gotovinom jer tako smanjujete mogućnost impulzivnog “peglanja” kartica. Istraživanja su, naime, pokazala da se vrijednost kupovine povećava i do 30 posto ako se plaća karticama.

sniženja
Foto: Pixabay

Kupujte temeljne odjevne komade kao što su mala crna haljina, dobar kaput, klasične cipele, čizme… Ako bazične komade kupite do 50 posto povoljnije, onda je to dobra investicija.

Ako želite kupiti samo ono što vam je potrebno, prvo pročešljajte trgovine i provjerite cjelokupnu ponudu kako biste bili sigurni da ste nešto kupili po najpovoljnijoj cijeni. Ne dajte se zavesti samo zato što je nešto na popustu i uvijek si postavite pitanje: “Bih li ovo kupio/la da nije sniženo?”.

Također pripazite na oštećenja na artiklima jer na rasprodajama se mogu pronaći i oštećene stvari.

Trikovi trgovaca koji potiču kupnju

Kad se napokon nađete u trgovini, znajte da trgovci pomno planiraju uređenje svojih prostora. Najbliže ulazu su obično najnoviji, najskuplji i najpopularniji proizvodi. Tako skuplji odjevni proizvodi prvi zaokupe vašu pozornost pa ćete, nadaju se, dok dođete do odjela s robom koja je na sniženju već imati pune ruke proizvoda po punoj cijeni.

S druge strane, većina trgovina drži svoj odjel sniženja ili odjeće koje se trebaju riješiti negdje na kraju trgovine, odnosno odmah pored kabina tako da kupce zavedu popustima pa da dodaju još koji komad svojim ionako pretrpanim rukama.

sniženja
Foto: Pixabay

Pozorno čitajte što piše na znakovima za snižene proizvode. Veoma često su sitnim slovima navedene informacije da popust vrijedi samo za određene proizvode i slično. Primjerice, sniženja se mogu odnositi na samo jedan ili dva proizvoda s cijele police.

Jedna od strategija jest predstavljanje određenih proizvoda kao posebno popularnih koje bi trebalo odmah kupiti jer će vrlo brzo nestati iz ponude.

Trgovci znaju da ako se kupcu svidi jedan komad odjeće, da je veća vjerojatnost da će kupiti i onaj koji dolazi s njim “u paru”. Zato pomno slažu robu, kombiniraju je i grupiraju, često i po preciznim uputama proizvođača brendova, a sve kako bi potaknuli kupce da kupe više proizvoda, a ne samo one koje su planirali.

I ne manje važno, u kupovinu krenite kad je najmanja gužva (izbjegavajte vikend). Puno ljudi će vas učiniti nervoznim pa ćete htjeti obaviti kupnju što prije i tako kupovati brzopleto.

Pročitajte i ovo:
Velimir Šonje: Konzumerizam je sama esencija Božića!
Blagdanska potrošnja mogla bi biti rekordna, oko 13,5 milijardi kuna